Blogger tarafından desteklenmektedir.
Oooo neler var neler!

4 Şubat 2019 Pazartesi

KONU: ,

MAKROME SANATI - BILGENSHANDMADE


Selamlar. Yeni bir yazı dizisiyle daha sizlerle beraberim. Konumuz ise el işleri ve makrome sanatı. Arada bir Akyaka'da yaşayan değerli dostlarım Murat ve Bilgen'i görmeye giderim. Bu gidişimde yine beni her zamanki gibi harika şekilde ağırladılar. Bu arada ben Bilgen'in keyifle yaptığı harika bileziklere ve takılara bakıp onu sürekli takip ederken neden bu konuda bir şeyler yazmayım ki diyerek kendisiyle geniş bir röportaj yapma şansım oldu. Uzun süredir sosyal ağlarda (Facebook, Instagram, Pinterest) artık bir marka olan işlerini takip ederim. @bilgenshandmade olarak anılan sayfalarına ve çalışmalarına göz attığınızda yapılan ürünlerin gerçekten içten gelerek ve severek yapıldığını hemen anlayabilirsiniz.


Lafı daha fazla uzatmadan Bilgen'le yaptığımız röportaja geçelim isterseniz. 

İlk olarak ne zaman başladı bu merak?

İlk olarak ev ekonomisi dersinde görmüştüm makromeyi. O zamandan beri bir meraktı bununla uğraşmak.

Burada gördüğümüz sanırım çalışma tahtası. Bunun hikayesi nedir?

Bu aslında ofislerde kullanılan sekreterlik. Eskiden bu sekreterlikler yoktu bildiğin gibi. Evde salonlardaki kırlentlere ipleri iğnelerdik. O zaman bildiğimiz tek model sıra sıra renkli ipleri örmekti. Hayatımın bir noktasında bu deneyimi unutarak yaşam kaygısına düşmüştüm hepimizde olduğu gibi ama hep aklımdaydı tekrar makrome yapmaya geri dönmek. Tekrar başladığımda ise farklı modellerin olduğunu keşfetmek beni çok şaşırtmıştı.

Yaşadığım yer olan Akyaka (Gökova / MUĞLA) turistik bir yer olduğu için bu tarz el işi eşyaların olduğu tezgahlar oldukça fazlaydı. Özellikle yurtdışından getirilen envai çeşit modeli ve şekillerini görünce birini satın alıp evde onu sökerek nasıl yapıldığını çözümlemeye başlamıştım. Bu konudaki merakım beni sürükledi ve o noktadan sonra ben de makrome ve el işi eşyalar yapmaya karar verdim.

Peki bu noktadan sonraki gelişmeler neydi? Nasıl bu ilgiyi bir markaya çevirmeye karar verdin?

Aslında yaptığım şeyleri bu konudaki web sitelerine (friendshipbracelet, braceletbook) paylaşmaya başladığımda işler değişmeye başlamıştı. Oradaki ilgi yaptıklarımı gösterime sunma ve pazarlama aşamasına getirdi. 


'bilgenshandmade' olarak gösterime sunduğun ürün örneklerine nereden ulaşabiliriz veya örneklerini nasıl görebiliriz?

Aslında son bir kaç senede gelişti bu sergileme olayı. Sadece Facebook ve Instagramda yayınlıyordum ürünlerimi. Facebook bu konuda biraz dar bir yapıya sahip ancak Instagram hesabım, ürünlerimi serglediğim  önemli bir yer haline geldi. 

Peki Pinterest'i hiç düşündün mü? Çünkü bu konuda çok örnek görüyorum orada.

Pinterest hesabım vardı aslında uzun süreden beri ama ürünlerimi orada paylaşma fikrine hiç sıcak bakmamıştım çünkü Instagram yeterli geliyordu ancak artık yaptıklarımı Pinterest'te de segilemeye başladım.

Gördüğüm kadarıyla yaptığın yayınların altında oldukça uzun bir Tag listeleme yöntemin var. Bu fayda sağlıyor mu? 

Evet! Taglara oldukça kafa yorduğumu söylemeliyim ama bana getirisi oldukça fazlaydı. Şu an sadece yurtiçi değil yurtdışından da oldukça iyi bir çevre edinmiş durumdayım. Fransa'ya, İngiltere'ye, Avusturalya'ya yaptığım siparişlerim oldu.


Modellerini nasıl seçiyorsun?

Modeller için az önce bahsettiğim web sitelerinden faydalanıyorum. Ben iki veya üç hayat yaşasam, bitiremeyeceğim kadar çok model var bu sitelerde. Zaten bu modelleri oluştururken kullanılan küçük bir program var. Bileklikler için iki tip yapma sitili vardır. Biri normal örgü, diğeri Alfa örgü tip. Alfa örgü tipini yapım aşaması, gerçi biz kızlar çok iyi biliriz 😊, etamin işi yada kanaviçede olduğu gibi kareli kağıda piksel piksel bir model oluşturmaktan geçer. Her bir piksel bir renk olacağından çok farklı renk olduğunda düğümün birini bırakıp diğer rengin düğümüne geçiyoruz.


Röportajımız burada sona eriyor. Son olarak modellerini Instagram ve Pinterest'te bulabileceğiniz @bilgenshandmade ürünlerine mutlaka göz atmalısınız. Ayrıca yine bu kanallar aracılığıyla kendisiyle iletişime geçip sipariş verebilirsiniz.





Ceyhun Özçelik

Burada paylaşılan yayınlar hiçbir şekilde herhangi bir şahsa yada kuruma zarar verecek nitelikte değildir. Öyle olduğunu düşünüyorsanız lütfen yukarıda, sağdaki sosyal ağlar menüsüne girerek bana ulaşın ama baştan söyleyim, bu yazı beni bağlamaz :D